::.salam sejahtera (n_n) salam perkenalan .::

'Firstly, 'this is my blog and officially MINE 'if you dislike this blog, her entries or the owner. 'please step out ;) thank you. *Click LIKE if you love her posts ;) *

kalau nak senyap. tekan yg petak tu ea. heee ;)

Followers

May 16, 2010

bersama fauna :)

salam,


hey guyss ! aku baru pulanggg maa. sampi je. terus kemas keta n naek atas. smgt na update blog. hahaha. tuk tatapan korg jgk laa. excited na tsory. hehe ;D sambil2 upload picc kat fb. aku update kat sini lah ea :)


so aku gerak dari sepang dlm kol 8 lebih camtu.siap semua brg then gerak terus. mmg pagi tu smgt na bgn. hehehe.otw dlm keta tuh pepaham jela. dah smlm tdo lewat. so qada' tdo dlm keta. hehehe.tak lama pun. dlm 2 jam lebih da smpi. actly bole smpi lg awal tp convoi reramai so take time laa sbb takut de yg tecicir. hehehe.


then da smpi , terus menuju ke DEERLAND.tempat dimana terdpt haiwann2 yg pelbagai la. selain dari rusa. hahahaha. masuk je deerland tuh. jmpe laa rusa2. byk ouhhh. n yg best nye leh masuk dlm tuh ! bg makan. hahaha. tgk laa sndiri ;D then pas tgk rusa. lepakk terus turun tgk ularr. seekor je. khas utk pgg n amek gmbar n. kt blogg ney payah na upload. na puas tgk t bkk fb aku n tgk puas2 aw. then coment lah. ngeee ;DD da biase pgg ular so bile tgk makcik2 n akk2 tu pgg jerit2. aku gelak je laa. na takut ape. cewaahhhh.hahaha.


abess je posing ngn ular. ade laa jln2 tgk rusa besa. then arnabb comel. heee. pastu beruang a.k.a bear ! arghhh akhirnya dpt pgg. dpt usap. peluk bebetul ta dpt. sbb abg yg jage tu ta bg. hampeh tol. ckp je laa abg jeles saye peluk bear je. hahaha kidiing;P comel ouhh bear tuh. even seram laa bile dea bejalan.byg kan klu dea terkam. ta lepas. sbb ktrg duk dlm tu ngn dea. hehehe.mmg santai laa. tak mcm zoo kena tgk dari jauh. tp ney dpt pgg dea. ngeee. best best sgttt ! ;D


da abes tgk bear. ktrg sume kua. then be gamba kat dpn deerland tuh. ramai jgkk. hahaha. pastu g cari chalet. luch kjp then rest kat chalet. selesa jgk laa chalet tuh. lgkp babe. 7 katil. siap sorg pilih. masuk je berebut katil. hahahaha.lawak je.ta bole byg kan nnt bile bujang2 aku sume da besa da be misai bejanggut.muahahaha ;P da masuk bilik. amek turn mandi sbb da mcm2 bau binatang ade. hehe.pastu dlm 2.30 grk g muzium , ade taklimat sikit pastu jln2 dlm muzium. ( gamba full kt fb eh ) :)


dah abes semua. terus g minum ptg. then dorg suh balek tuka baju bg yg kaum adam sbb ade game futsal. kaum hawa duk uma or sembang2. aku mase tuh tga bored tahap dewa. so tido je. hahaha. mlm lepas mkn dlm  kol 9 ade tayangn tntg flora n fauna. tak lame sgt laaa. dalam sejam je kot tayangn tuh. abes je tayangn. sume balek . ade yg tgk tv kjp kt kantin. dorg tgk tv3. igt baru na tgk bola or af. cett. -.- dorg kate sok semua 8 pagi kena ade kt keta masing2. hahaha. so semua grk balek. aku lepak sesorg. slambe baring kat atas *ermm ape tah name bnde tu. aku tataw. hahaha. baring tgk bintang. klu la ade org teman kan mase tu. ngeee. lawa bntang. bulann lak yg tade :) da lame agak bosann balek terus tido.


lastt day. pagi tuh aku terbgn awal sbb dga bunyi alarm abah. nasib aku off fon sbb alarm aku myb lagi bsing kot. hahahah.mandi siap sume. then yg laen jage trus pack siap grk balek.kol 8 sume da ready kat lua. tgk sume tga susun keta. lawa jeh. upenye na begmba. lawa jgk ouhh ! tmbh lagi dgn keta abg2 bujang tuh. ngehngeh :P smart laa planning dorg susun centu. then gmba dgn driver lagi lawa.hehehe.tgk laa sndiri t.


pastu sume grkk terus ke KUALA GANDAH , tmpat di mana gajah2 berada. hahahah. arini igt dpt mandi ngn gajah tp air dalam ouhh. gajah masuk pn tenggelam. takpe lah. pas smpi sume turun. yg budak2 ade ptndingn mwrna kjp. yg dewasa ade tyngn video tntg gajah kot. aku ta ikut sbb tmn adek mwrna. :) da abes sume tu ktrg sume g brkfs then masuk trus ke tmpt gajah . dlm tuh byk gajah dlm lebih kurg 9 ekor. n sekor 7 bulan tga tido. ahaks ! sgttt comel. dpt pgg ouhhh. ngeee. begamba puas2. rase cm nak bela je. kan best. tgk dea manje. tp msti susa na jage sbb dea kena diberi pehatian 24 hourss. haha. lame jgk laa spent kat situ. naek gajah lagi. korg bace kat sini ta best. g tgk gamba2 yg ade. promote sikit.... hahaha.pegi laaa. bestt sgt2 taw. ta dpt na cite kat sini. dpt bg gajah mkn. suwap dea ouhh. aku pn mkn tade org na suwp.hehe.


dah abes puass lepak situ. sume grk g luchhh. lunch nasi ayam. tataw na mkn kat ne. separuh da grk balek. then dorg ajk g air terjun. so sume pegi...... mkn2 mandi2.tapi aku ta mandi laa.leceh nnt na tuka baju.tgk dorg mandi je. tetiba ujannn turun . sume lari klm kabut balek. the end of the holidaysss. hahaha. balek sepang balekkk. smpi je uma. dpt surat dari KPTM. aku tensi teramat sgt sbb abah cm nak aku g sane. tp bile abah pndg yurann dea. aku tgk riak muka abah. mahall.aku taw tu. tu sbb aku duk KTT. jimatt. nant degree baru g jejauh k bahh......... :) end of my story. g laa cpt tgk picc kat fb ;P comel taw..hihihii



No comments: