::.salam sejahtera (n_n) salam perkenalan .::
'Firstly, 'this is my blog and officially MINE 'if you dislike this blog, her entries or the owner. 'please step out ;) thank you. *Click LIKE if you love her posts ;) *

kalau nak senyap. tekan yg petak tu ea. heee ;)

Followers

May 22, 2011

ragam 1

satu hari, seorang bapa dan anak perempuannya sedang berbincang untuk melangsungkan perkahwinan anaknya itu. bapa nya ingin menaikkan mas kawin pihak lelaki tetapi anak nya melarang dan membantah sama sekali !

situasi pertama

  • bapa :  kenapa kamu tak izinkan bapa kamu untuk menambahkan lagi mas kawin itu. untuk kebaikan kamu juga kan ?
  • a.p :   iyee bapa. tapi jgn laa menyusahkan dea. dea dah banyak tolong saya sebelum ini. ringan kan lah beban dea. dulu sebelum mahukan ikatan ini, macam-macam dea telah belikan, hadiahkan, n tolong dalam pelbagai urusan. bialah mas kawin secukup ini sahaja. lepas kawin nanti boleh cari duit lagi. 
  • bapa : okay lah. kalau macam tu bapa setuju.
situasi kedua

  • bapa :  kenapa kamu tak izinkan bapa kamu untuk menambahkan lagi mas kawin itu. untuk kebaikan kamu juga kan ?
  • a.p :  betul tu bapa. tapi tak mengapa lah. biarlah mas kawin sebanyak ini sahaja. lepas kawin nanti ataupun masa dea beli barang untuk hantaran. bapa suruh laa dea bagi kereta BMW, set barang kemas HABIB, banglo besar, cukup bagi kunci je kat saya. senang jimat tak susah nak hias2 nanti kan bapa. senang orang yg angkat hantaran nanti. bwk kunci segala kunci je. ye kan bapa ?
  • abah :  astaga ?!

No comments: