::.salam sejahtera (n_n) salam perkenalan .::

'Firstly, 'this is my blog and officially MINE 'if you dislike this blog, her entries or the owner. 'please step out ;) thank you. *Click LIKE if you love her posts ;) *

kalau nak senyap. tekan yg petak tu ea. heee ;)

Followers

November 10, 2011

cinta ohh cinta

salam

:) hey readers. this is my last entry for today before i sleep.


tadi terjah macam2 org punya fb n blog. (err betul ke ayat aku neh) hahhaha so now kite talk bout cinta kejap. hehe bile aku tgk org sekeliling aku yg aku kenal. aku tgk relationship dorg n aku tgk blk relationship aku. aku tgk yg da setaun lebih pun putus jgk. n yg baru bape bulan pun tetap putus jgk. pastu ade yg sambung putus sambung putus. n ade jgk stay kekal bertaun2 n adeeeee jgk baru kejap couple n dah ikat :) aku kaitkan dgn hubungan aku. bukan ape. just ape yg kite tgk tu sumtime bole buat pngajaran or iktibar.

so aku ngn muzh kenal antara satu sama laen dah setaun lebih. n aku tak perna seserius macam neh.org yg kenal aku taw laa aku dulu macam mana. n bile aku tgk org laen. aku takut benda tu jadi kat hubungan aku. ku takut hubungan aku ngn dea sekerat jalan je macam ade a fews couple. dah bertaun2 couple tapi putus di tenga jalan. tapi aku trust muzh. dea pena cakap yg dea takan lepas kan aku dalam ape jua keadaan. i trust him. just aku risaukan diri aku neh je.hehehe ape yg aku ngarut neh.

n tadi aku ade jumpe something kat blog someone.

shared -


Kalau kita keluar berdua je dah tentu kita tahu orang ketiga ialah syaitan. Kita kompom terdedah dengan dosa punya. Walaupun kita keluar dating tak pegang pegang tangan pun. Tapi kalau dah tersentuh sana sini, batal air sembahyang ,itu dah kira dosa jugakkan. Baik dengan dosa keluar berdua, atau dosa bercakap dalam telefon, dosa sms benda bukan-bukan. Perkara yang kita sedar kita buat, tapi masih kita teruskan. Tak serba salah ke rasa di hati tu ?

Bukan setakat itu, sama jugalah kalau kita sesama kawan lelaki perempuan bertepuk tampar, cubit mencubit, bersalam-salaman. Jadi perkara biasa pulak, padahal bukan muhrim pun. Yang ini saya sendiri belum pass lagi, sebab saya pun lepak dengan kawan-kawan sampai tak sedar yang kita ni duk cubit mencubit, tolak menolak aihh macam adik beradik pulak. Padahal tak boleh tak boleh.

Kalau putar balik masa, saya sendiri tak nak melalui zaman-zaman dating. Elakkan lah. Ingat, nikah dulu baru boleh dating dating okay.

Kalau lelaki tu betul betul serius dalam perhubungan, mesti dia berani jumpa mak ayah terus. Gentlemen lah katakan. Peduli la mak ayah dia get ready parang ke bom ke..apa dia kesah pun kan. Kalau lelaki tu tak serius dalam perhubungan tu, jangan harap lah nak datang jumpa mak ayah..mesti banyak dalih punya. Tau nak berdating, suka ria je. Apepuntaboleh.

hehehe bile baca neh. ade terasa jgk n rase betul jgk kan ? hehehe hanya dalam hati aku neh je taw ape yg sedang diperkatakan. haaiihh ;) 

n for my sayang. aku tataw yg dea takan lepas kan aku. but if next year ape yg dicakapkan kan tu tak berjalan langsung. so i have too....bukan aku tolak takdir. tapi dah tak sanggup lagi :') n seriously aku sayang dea n sampai bile2 akan cinta dea. you are one in six billions. 

p/s : tapi actually muzh dah jumpa pun parent aku. n his family pun da jumpa family aku :) tapi pangkal dea tu tak capai2 lagi. hehe just praying, hoping n waiting...its not that easy right ? 


hanya Allah taw masa yang terbaik untuk hambaNya :)

(aku igt nak buat diary bertulis laaa....ade benda yg nak sgt diluahkaan tapi tanak sesape taw) hmm tapi tak rajin.

No comments: