::.salam sejahtera (n_n) salam perkenalan .::

'Firstly, 'this is my blog and officially MINE 'if you dislike this blog, her entries or the owner. 'please step out ;) thank you. *Click LIKE if you love her posts ;) *

kalau nak senyap. tekan yg petak tu ea. heee ;)

Followers

December 29, 2011

cerita pengapit dan kampung :)

salam

soryyy lambat update blog untuk hari ahad lepas sbb arini baru ade kt sepang, 3 days kat kampung n phm2 laa internet kt kampung tu mcm mana kan. hahaha :) so aku cite dari awal, kira hari ahad before jumaat tu aku da lari ke shah alam sbb ila na tunang before asar. so tgu2 kt sana, siap2 sume then bertolak ke sana, ila nikah kat sana. hahah first time aku duduk dkt gila iaitu belakang pengantin tawww. jaga dea. haha poyooo je :p then mase nikah tu amir 3 kali lafaz. hahaha then bile da selesai akad sume, pegi mkn kat cafe lua masjid sana. lepas tu rushh balek shah alam balek. mlm tu just setelkn ape yg tak setel lagi. sambil2 tu pakai kn inai kt pengantin laa kan. bile da setel jari pengantin. ke jari aku laa pulak :p hahaha

hari sabtu pulak, pagi2 sambung buat keje jgkk. tp dlm petang tu kelua kjap cari barang2 then check in hotel utk esok, utk pengantin bersiap. bile da setel semua, blk semula shah alam n sambung keje. lewat petang tu mcm ade meeting sikit utk susun atur acara ahad nnt. hahaha nasib aku just pengapit :p lalala ~ then lari p teman muzh g serdang sbb anta barang boss dea pastu dea rush blk sbb na join skali ngn csn2 dea pasang papan tanda. aku kt ruma sana ngn ila n yg lain. gosok baju pengapit n baju yg ade tu. haha :) kira mlm tu aku last tido ngn ila. kihkih :') lepas neh tak bole lepak ngn dea mcm tu daa. dea da mcm kakak n kawan rapat aku n insyaAllah akn jadi cousin aku ^^


so ahad tu berlangsung nye majlis. aku bgn pepagi dlm kol 10 baru gerak g hotel. ahli ruma yg lain pagi2 lagi da gerak sbb na kemas dewan. aku ila n the geng terus bersiap kat hotel. name je hotel tp dea bg bilik kecik gilaaa. hahaha igt sderhana. tp mmg kecik laa kn -.-'' takpe laaa jnji bole bersiap. berhimpit laa dlm tu 2 pengantin n 2 pengapit perempuan. hahahha lepas siap2 tu dlm kol 1pm ktrg gerak. pengapit naik satu keta, pengantin naik satu keta. smpi dlm 1.20pm kot, tp tak dibenarkan turun lagi sebab awal sgt. haha lawak laa tp dlm 5 min lps tu turun dah. so aku berarak bersama mereka. mula2 aku gugup tp last2 aku relax je sbb aku just focus tgk ilaaa. manis dea mase tu. n kak ekin jgk. kamuuu ayuu jgk :) hihi lepas sanding, turun makan dgn pengntin, mknn dea biase2 je tp yg kelaka. aku n pengapit lelaki ila mkn plg lmbt skali . bhahaha! lawak n malu gilaaa ah. tp lantak laaa kn. jnji aku kyg ^^ lepas setel semua. pengapit tak diperlukan. aku dikejar oleh cameraman. myb baju aku kot. haha cewahhh perasan je. yg sweet nye, bakal mertua aku (poyo jap) hehe dea yg berkejar cari aku sbb na bergamba ngn dea. sweet sgt2. mmg na sgt bergamba ngn dea tp ta sgka dea yg cari aku. hehehe :) n dlm mase yg same dea kenal kn aku dgn org2 yg terdekat, mcm family2 dea.hehe ade makna tu :p then maksu pulak pgl aku fairy. hahaha myb baju kembang n putih gituuu en. hahha smbil2 tu smpat jgk ktrg bercerita pasal ehemmm...hnya org yg taw je akan paham :) lepas abes je mjlis tu. sume berkemas pack n balek :) mlm ade sesi bukak adiah.

the whole family. hahah sweeetooo :DD


esok nya hari isnin, pagi2 igt na bertolak cpt sbb na singgah dahlia n suruh muzh anta g bahau sbb family semua da kt bahau, tp mkngah sume ajak siap2 n bfast kat lua. so semua siap2 n mkn pagi kt lua. heee lepas mkn tu blk dhlia terus. siap2 n bwk MUZH blk kmpung. hahahhaah ;DD yg best nye aku da hafal jalan balek kampung. hebat laaa kan. haha muzh duduk situ smpi mlm je. bual2 mkn2 then blk sb sok dea keje. dea  ckp dea first time so elok dea duduk sehari je. hehe:) sweet gilaaa lah isnin aritu aww :DD

-----------------------



btw nak cite psl smlm aku blk kmpung. means nak blk dahlia laa kan. aku rempit ngn adik aku. naik moto jaguh tu. mmg laju ta hengat laa kn bile naik ngn adik aku. hahaha saket pinggang n punggung den -.-'' tapi best experience jgk laaa :) heeeee.

No comments: