::.salam sejahtera (n_n) salam perkenalan .::

'Firstly, 'this is my blog and officially MINE 'if you dislike this blog, her entries or the owner. 'please step out ;) thank you. *Click LIKE if you love her posts ;) *

kalau nak senyap. tekan yg petak tu ea. heee ;)

Followers

August 19, 2011

cook with them ?

salam

saje na bercerita kenangan semalam. haha yg baca status aku kat fb tu msti tau punya. this year tiap ari khamis mesti ade sumtin special kan ? hehe. 

okay mcm aritu aku buka puasa ngn muzh. just two of us. romantic. mcm dinner. n semalam abes je kelas note taking petang tu, aku terus lari balek, siap2 n muzh pun da smpi sbb na bwk aku blk ruma dea sbb berbuka ngn kawan2 dea. n his mum pun ade. so he want me to cook.

tapi aku smpi dlm hampir kol 7 jgk laaa. smpi je ruma dea. salam mak dea. mak dea ckp tayah laa masak. kng ta sempat. tapi aku cm nak jgk kan. barang pun da beli. n aku masak laa jgk. nak jgk buat mak dea bangga sikit ngn aku. HAHA :P taade laaa. sbb brg da beli. kng bazir lak. so aku masak sambal sotong. aku berani masak sbb masak tu kejap je n bole serve cepat.


then masaakk2. smbil tu mak dea n dea kemas2 ruma. prepare utk minuman. aku sorg2 kat dapo. haha. SERIUS, tak pernah2 aku menggigil waktu masak, smlm pehh. nak ptg bwang je kot. gigil yang amat bile mak dea ade. hahaha lawak gileee. tapi alhamdulillah smpat siap before buka. serve kat depan. aku pun mase tu tataw ape rasa. sbb puasa kan. hehe

masa nak azan tu, muzh turun bwh jmput kawan dea, so aku tgl laa ngn mak dea berdua. aku taklaaa segan sgt sbb dea biase kena tgl ngn mak dea. cume aku neh mane reti nak bual2. sikit2 tu bole laaa :) azan jee. aku sediakan dea air panas. dea mkn dulu. then aku pun mkn. dea puji aku punye sambal sotong. alhamdulillah :) legaa jgk. yeelaaa. mane tak nye. tak pena2 fail masak sambal. tetiba time tu fail. mati laaa kan. AHAHA :P

so after buka tu. muzh bwk kawan2 dea. turn dea pulak mkn. then mak dea kelua sbb ade hal. so ktrg lepak2 je kat ruma. then abes balek. mmg kenyang laa waktu tu. mknan byk.

btw mase tu jgk , aku ngn muzh letak kan baby n teara dalam satu cage. alolo sweet sgt2 dorg maen. mcm adik ngn abg. hehe teara tetap garang n baby pandai laaa tolak ansur sikit. n baby dpt beg baru. hehe mesti dea suke.  :)

No comments: