::.salam sejahtera (n_n) salam perkenalan .::

'Firstly, 'this is my blog and officially MINE 'if you dislike this blog, her entries or the owner. 'please step out ;) thank you. *Click LIKE if you love her posts ;) *

kalau nak senyap. tekan yg petak tu ea. heee ;)

Followers

September 24, 2010

gadis dan bunga .

1. MAWAR INDAH MENAWAN
Ciri2 si gadis mawar
a. berketrampilan rapi sepanjang masa
b. bersifat penyayang
c. gemarkan warna merah jambu
Dikenali sebagai “ratu segala bunga” Mawar melambangkan wanita yang berwibawa dan memiliki keyakinan yang kuat terhadap diri sendiri. Kehadiran wanita yang gemar tampil berilhamkan mawar ini mampu menyemarakkan lagi lingkungannya itu! Mawar sering dikaitkan dengan rasa cinta dan kasih sayang sesame insane, begitu juga dengan individu yang dikategorikan di bawah lingkungan bunga mawar ini. Si gadis mawar sentiasa inginkan dirinya disayangi dan dikasihi. Malah ramai yang berpendapat dirinya dikategorikan sebagai individu yang manja dan romantis.
Kekemasan adalah focus utama dalam kehidupan hariannya. Si gadis mawar akan memastikan dirinya berada di dalam keadaan yang rapid dan ini memperlihatkan dirinya nampak lebih berkeyakinan dan sentiasa bersedia. Kepelbagaian rona warna yang mewakili bunga mawar ternyata memperlihatkan keindahannya yang semulajadi, ditambah pula dengan aroma romantisnya yang segar.
Peminat warna merah jambu juga tergolong dalam kategori ini. Sekiranya kamu gemarkan padanan dari busana kasual yang disominasi sentuhan warna merah jambu, kamu adalah gadis mawar! Ditambah pula dengan hiasan sampingan seperti beg tangan atau rantai yang beloket kan rekaan berlatarbelakangkan warna “baby pink” ternyata mawar adalah pilihan tepat buat dirimu!
2. CEMPAKA SERLAH KEYAKINAN
Ciri2 si gadis cempaka
a. memiliki sifat kepimpinan
b. gemarkan warna kuning atau hijau
c. suka memakai aksesori dari mutiara
Memiliki nilai kepimpinan yang kuat di dalam diri di samping yakin pada kebolehan diri sendiri. Individu yang tergolong dalam golongan cempaka ini mampu meyakini sesiapa sahaja yang berada disekelilingnya.. sesuai diberi peranan sebagai pemimpin! Sama seperti haruman bunga cempaka yang eksotik itu ia tiada tandingannya.
Mudah untuk mengenali gadis si bunga cempaka. Keyakinan diri semulajadi yang ada di dalam dirinya boleh direnung menerusi sinar matanya, ditambah pula dengan rias mata yang terdiri dari rona pembayang mata kuning dan sedikit dengan warna hijau.. ternyata dia adalah si gadis cempaka.
Kebiasannya, si gadis cempaka turut gemar mengenakan aksesori berasaskan mutiara sebagai penambah seri untuk penampilannya. Rantai dan cincin yang berasaskan mutiara dari warna yang sama, nyata menambahkan lagi keindahan dirimu!
3. TERATAI LAMBANG KEANGGUNAN
Ciri2 si gadis teratai
a. suka kepada warna putih
b. berketrampilan sopan dan anggun
Kepelbagaian warna bunga teratai sering dikaitkan dengan lambing kesucian (putih), ketenagan (biru) dan keberanian (merah). Individu yang menggemari bunga teratai terkenal dengan kesopanan dan keangguna yang dimilikinya. Sabar dan tegas, itulah definisi bagi individu yang tergolong dalam kategori ini.
Keteduhan warnyanya menyerlahkan lagi kecantikan semulajadi dirimu! Nyata si dagis teratai gemar mengenakan aksesori dari kristal, sperti anting2 atau keronsang perak yang bertatahkan kristal. Sememangnya hiasa sebegini sesuai untuk penampilan si gadis teratai.
Putih adalah warna pilihan utama buat si gadis teratai. Warna putih yang suci murni sesuai untuk penampilan bak bunga teratai. Si gadis teratai pula lebih gemar dengan penampilan yang lebih sopan. Sopan dan ayu adalah sinonim dengan si gadis teratai.
Dengan penampilan anggun, gadis teratai akan kelihatan lebih matang, ramai yang mengatakan diri mereka kelihatan lebih matang sebelum usia! Walau bagaimanapun, si gadis teratai tidak pernah mempedulikan perihal itu kerana bagi mereka dengan penampilan anggun, secara tidak langsung rasa yakin dan percaya pada diri sendiri mengalir secara semulajadi dalam diri. Ini menjadikan diri mereka lebih yakin ketika berkomunikasi atau berurusan dengan individu di sekelilingnya! Syabas.. si gadis teratai
4. ANGGERIK SEMARAK PESONA
Ciri2 si gadis anggerik
a. Rapi dan bergaya setiap masa
b. biru firus adalah warna pilihan si gadis anggerik
c. gemarkan sesuatu yang unik
Karisma yang kamu lihat dari bunga anggerik bukan datang dari keharuman baunya! Sebaliknya ia menyerlah menerusi bentuk dan warnanya. Kepelbagaian bentuk yang nampak anggun dan elegan ternyata menyemarakkan lagi pesona yang tiada tandingannya! Itulah wanita anggerik. Karisma biru firus, gambaran terhampir untuk si gadis anggerik! Mereka sentiasa kelihatan rapi dan bergaya dalam apa jua bentuk penampilannya! Apa yang pasti, gaya etnik moden menjadi pilihan utama dalam penampilan hariannya. Si gadis anggerik turut menggemari sesuatu yang unik.
Mereka akan kelihatan menonjol dengan gaya yang tersendiri! Secara tidak langsung mereka akan kelihata lebih berani dan berkeyakinan dalam melakukan sesuatu perkara. Tidak hairanlah sekiranya si gadis anggerik kerap dilantik sebagai ketua dalam melaksanakan sesuatu tugasan secara berkumpulan. Individu disekelilingnya kerap bergantung harap pada kebolehan dan keistimewaan yang ada pada si gadis anggerik.
Ingat, kamu harus sentiasa berhati2 jangan sampai kamu dipergunakan orang pula!
5. MELATI RATU SEPANJANG MALAM
Ciri2 si gadis melati
a. berketrampilan serba serdehana
b. memiliki sifat keibuan
c. warna hijau semulajadi adalah warna kegemarannya
d. gemarkan aksesori yang berasaskan dari warna semula
Kesederhanan dan penyayang, gambaran yang jelas kepada bunga melati. Keharuman semerbak espanjang hari meletakkan dirimu sebagai “ratu sepanjang malam”
Cantik bersahaja, tarikan utama si gadis melati. Walau dalam apa jua keadaan, individu yang tergolong dalam kelompok ini gemarkan kesederhanaan. Namun, kekemasannya tetap diutamakan dan ini akan menampakkan diri mereka menarik biarpun dalam keadaan serba ringkas.
Sifat keibuan yang lahir secara semulajadi dalam diri si gadis melati menjadikannya seorang insane penyabar dan mudah bertolak ansur. Selain itu, ramai yang gemar berdampingan dengan si gadis melati kerana sifat penyayang yang ada dalam diri mereka itu menjadikan dirinya mudah didekati dan sesuai dijadikan sahabat.
Ha, bagi individu yang tergolong dalam kategori ini pula, kamu dinasihatkan agar bertindak tegas dalam membuat sesuatu keputusan! Ingat, jangan terlalu baik hati sangat nanti diri kamu akan diperlakukan sewenang2nya oleh individu yang gemar mengambil kesempatan di atas kebaikan kamu itu! Warna hijau semulajadi menjadi pilihan utama si gadis melati. Mereka bijak mencari keserasian dalam penampilan hariannya. Manakala beg tangan yang bercorakkan bunga2 unik semulajadi pastinya mendapat perhatian si gadis melati!




p/s : teratai lambang keanggunan  . itu lah saya kot ;P

No comments: